Kurs 12 – Komunikacja związana z działalnością

Liczba uczestników :10 /min./ – 20 /max./

osób Liczba godzin dydaktycznych /45 min/ 24 godzin – sobota i niedziela
koszt kursu: 1000.00 złotych / od osoby/

  • Magistrów fizjoterapii posiadających prawo wykonywania zawodu
  • Specjalistów fizjoterapii, którzy ukończyli specjalizację przed nowelizacją programu specjalizacji
  • Studentów 5 roku kierunku fizjoterapia

Celem szkolenia jest aktywowanie i odblokowanie potencjału i wewnętrznych zasobów będących
w posiadaniu każdego z uczestników w kontekście prowadzonej działalności medycznej, przy
jednoczesnym pokazaniu możliwości pozyskiwania i zdobywania nowych Klientów/Pacjentów,
wraz ze wskazaniem na sposoby nawiązania i w dalszej perspektywie podtrzymania zbudowanych
relacji. W trakcie szkolenia uczestnicy zobaczą, jak funkcjonuje ludzki mózg w trakcie
podejmowania przez Pacjentów procesu decyzyjnego i co tak naprawdę skutecznie sabotuje,

wstrzymuje lub wręcz uniemożliwia podejmowanie jakichkolwiek działań i decyzji. To właśnie jest
klucz do odniesienia sukcesu i rozwijania działalności. Zapoznają się też ze skutecznymi sposobami
komunikacji z Pacjentem w obszarze filtrowani komunikatów oraz ze strukturą języka, w
szczególności w obszarze wywiadu medycznego. Przekłada się on bowiem nie tylko na realizowany
proces leczenia, ale również na osiągane wyniki ekonomiczne. Uczestnicy zapoznają się również z
podstawowymi zasadami wywierania wpływu społecznego, mającymi zastosowanie w pracy
bieżącej. Dodatkowo zobaczą również jak ważna jest i jakim prawom podlega praca całego zespołu
medycznego i niemedycznego w globalnym procesie leczenia i obcowania z pacjentem i jakie są
szanse oraz zagrożenia z tym związane. Jednocześnie w trakcie szkolenia uczestnicy zobaczą, jak
funkcjonują zarówno nowoczesne kanały komunikacji i jakimi rządzą się prawami, jak również
dostrzegą ponownie zalety tych tradycyjnych, przy umiejętnej ich modyfikacji. Uczestnicy będą
mieli możliwość poprawnego zdefiniowania swojego Klienta/Pacjenta, tak aby przekaz wysyłany
przez nich był jak najbardziej efektywny. Dodatkowo usłyszą jak podtrzymywać zbudowaną relację,
jak skutecznie kierować rozmowami w oparciu o umiejętność pytania. Do tego znajomość typów
osobowości i metaprogramów pozwoli im skutecznie tworzyć komunikaty zrozumiałe w pełni przez
swoich odbiorców, co w konsekwencji przekłada się wprost na oszczędność czasu, przejrzystość
procesów i tym samym na wzrost efektywności ich praktyki fizjoterapeutycznej.

  1. Gdzie jesteśmy (czyli coś o Pacjentach)
  2. Analiza sytuacji bieżącej – co dokładnie wiemy o sobie i o swojej praktyce
  3. Komunikacja i Proces decyzyjny Pacjenta
  • Budowa mózgu – skuteczna droga do zrozumienia istoty komunikacji z Pacjentem
  • Proces podejmowania decyzji – rodzaje decyzji
  • Zasada 7 +/-2 i jej praktyczne aspekty w komunikacji.
    IV. Skuteczna obrona Pacjenta przed informacją i komunikacją – jak do niego skutecznie dotrzeć
  • Mapa świata waszego Pacjenta – siła i znaczenie
  • Pierścienie obrony percepcyjnej
  • Marker somatyczny – czym jest i jego znaczenie w rozmowie z Pacjentem
    V. Najważniejsze czynniki motywujące Pacjentów do działania i współpracy z Tobą
    VI. Komunikacja – podstawy
  • Jedna Najważniejsza Zasada
  • Filtrowanie komunikatów
  • Struktura języka powierzchniowa i głęboka
  • Droga na skróty – Pomijanie, zniekształcanie, generalizacja
    VII. Wywiad z Pacjentem – wyjątkowo szerokie źródło informacji
  • Część medyczna – merytoryka niezbędna do wykonywania Twojej pracy
  • Część niemedyczna/ekonomiczna – zbiorcze informacje o pacjencie (Zasada „Białego Kitla”)
  • Poprawny cykl komunikacji z pacjentem – PSM (Pytam, Słucham, Mówię)
  • Pacing – Istota i znaczenie komunikacji niewerbalnej w kontakcie z pacjentem
     Sposób mówienia, tempo, temat, znajomość markera somatycznego.
     Zasada – Pacjent nie jest kolegą lub koleżanką
  • Znaczenie podobieństw i punktów styczności
    VIII. Psychogeografia w kontakcie z Pacjentem
  • Przestrzeń uważana za „bezpieczną” w bieżącym kontakcie
  • Optymalne ustawienie w czasie prowadzenia rozmowy
  • Kinestetyka – metoda, która po prostu działa
    IX. Komunikacja bezpośrednia z Pacjentem – czyli sztuka kierowania rozmową – reguły i zasady.
  • Czego unikamy – pytania rozstrzygające, pytania wymagające tłumaczenia, sformułowania
    negatywne
  • Co stosujemy – zawsze pytania otwierające działanie, sugerujące, refleksyjne i stymulujące
    X. 2 kluczowe komunikaty, których należy unikać w komunikacji z Pacjentem
    XI. Znaczenie i zadania pracy zespołowej w globalnym procesie leczenia i obcowania z Pacjentem z
    uwzględnieniem wybranych podstawowych zasad wywierania wpływu społecznego – Szanse i
    Zagrożenia
    XII. Obiekcje Pacjentów
  • Korzyści wynikające z obiekcji, czyli „przeramowanie” sytuacji
  • Chcę się zastanowić
  • To jest drogie / za drogie
  • Zróbmy to inaczej – czyli czas na Twoje działanie
    XIII. Finalizowanie planu leczenia – część ekonomiczna
  • Zgoda na plan
  • Zasada „Rabat jest za coś”
    XIV. Kluczowe cele w kontakcie z Pacjent
  • Cel jawny
  • Cel ukryty
    XV. Najważniejsze powody dla których Pacjenci ufają właśnie Tobie i przychodzą właśnie do Ciebie
    XVI. Pacjent -– kim jest w Twoim przypadku
  • Persona – definicja
  • Twoja grupa docelowa
    XVII. Miejsca pozyskiwania pacjentów – kto wie, że jesteś dobra / dobry w tym co robisz 
  • Twoja strona firmowa, osobista, FB –jesteś ekspertem, budowanie świadomości i
    społeczności
  • STP – Siła Twojego Przekazu – Rozmowy ze znajomymi i z innymi ludźmi
  • Gdzie bywają Twoi pacjenci
    XVIII. Referencje – rodzaje i znaczenie
  • Naturalne
  • Wymuszone
    XIX. Typowe sytuacje
  • Pierwszy raz – gabinet
  • Nie wiem gdzie iść
  • Przedłużająca się wizyta
  • Wcześniejsze przyjście
  • Wnioski pacjentów
    Uzyskane umiejętności
    XX. Przydatne i skuteczne konstrukcje zdaniowe w kontakcie z pacjentem
    XXI. Metaprogramy
  • Typologia osobowości – jak docierać do wszystkich Pacjntów i komunikować się z nimi
    skutecznie osiągając zamierzone cele
Przewijanie do góry